söndag 30 maj 2010

Regnbågsfiske i Uppsala

Det var äntligen dags för en fisketur i Uppsala och Fredde tyckte att det var öringsfiske som gällde, helt plötsligt var vi en konvoj på 7 pers och fyra hundar som skulle åka, där skulle vi mötas av Freddes pappa som är en van öringsfiskare i denna sjö. Då var det dags, är vid Freddes lägenhet 05.55, så åker vi till mötesplatsen, tomt. Ringer Axel som ska göra den andra bilen, aa vi åker och hämtar de andra nu. VAFAN! det kommer ju minst ta en halvtimme innan de andra slöfockarna kommer. Ingen bra start på dagen men vi väntade tålmodigt en stund tills vi bestämde oss för att börja åka lite sakta och vips ser vi Volvo racern i backspegeln.

Väl framme vid sjön så träffar vi Freddes pappa som redan lyckats kroka en fin 1.3 kg, då är det dags att börja kasta, såklart öppnar sig himlen och det börjar spöregna, jävla skit. Det kommer bli en riktig skitdag och med den fruktansvärt dåliga fiskevåren jag har haft så kommer jag inte få ett skit.. Självklart så hugger det bara på Freddes pappas spö, innan vi andra har fått något så ligger det tre regnbågar i påsen. Medans vi andra kastar och kastar utan att ens träffa botten. g


Det fortsätter att regna, Nelson börjar också tröttna på regnet och placerar sig under paraplyet, vilket han gör rätt i. Men nu äntligen börjar det hugga, Fredrik får en fin fisk som han drillar säkert, en fin regnbåge landas. Nu börjar Fredde sjunga upp rätt bra, jag börjar fundera på om det är en sådan skitdag igen, där jag inte får en fisk, jag som har skrytit med hur bra fiskare vi i Team Slät om Baken är..


På andra sidan sjön så hänger resten av gänget och kastar, de får inte heller något och motivationen börjar tryta, jag ropar till Axel att vi inte åker hem förrens vi har fått en jävla fisk och han instämmer, detta var bra eftersom det var vi som körde.. Martiza höll en upp modet genom att grilla bananer och försöka få igång en engångsgrill mitt i spöregn.


Då mitt i spöregnet får jag hugg, YEES, äntligen. kort drill på drygt 5 minuter så SLÄPPER regnbågen. Jag slänger ur mig ett par svordomar och det är bara att garva. Detta är inte min vår, när fan ska det släppa. Vi fortsätter att nöta, Freddes pappa landar en till.. Då får jag hugg igen, Denna gång sitter regnbågen, regn och och sten brukar betyda halka och det fick jag uppleva.. Mitt under drillen så slår jag på arslet till mina vänners garv, men jag lyckas ändå undvika att tappa fisken och äntligen så har jag en regnbåge. Den största bland oss under dagen också vilket gör att jag börjar sjunga väldigt högt. Nu har det äntligen släppt, jag har fått en fisk.. Detta gör mig fruktansvärt glad


Vi fortsätter att fiska och de på andra sidan har inte fått en enda fisk, så vi väntar på dem och hoppas att de ska kunna landa en fin båge, som på beställning så får Axel hugg och den drillas säkert in. Han skiner upp som en sol, vi bestämmer att det är dags att röra på sig hemåt.


Fler fiskerapporter kommer nästa helg, då jag har blivit utmanad av Forsmark grabbarna att fiska, Dags att visa GBG folket hur man ska göra!

Skitfiske, Salle!

1 kommentar:

  1. Gött att du äntligen får fisk Salle. ja vi syns i helgen o gör upp :)

    //Dennis

    SvaraRadera