fredag 1 oktober 2010

Gös-safari med Bosse

Igår blev det att testa vertikal fiske med Bosse ,då jag inte hade gjort något seriöst försök med metoden skulle det här bli riktigt kul. När vi kom ut vid halv fyra tiden låg sjön spegelblank, helt perfekt!

Vi kom till första stället och började driva med båten med den lilla vind som fanns.Redan vid första driften plockar Bosse upp en gös på runt kilot. Jag som inte hade med mig någon renodlad vertikaljigg var inte sen att fråga om ett "jigglån". Nu med rätt grejer fick även jag en gös i liknande storlek. Sen trillade det på vi fick fisk i varje drift och efter knappt en timme hade vi 6 gösar, 3 var.

Nu började det dock blåsa på och det gick inte att drifta effektivt längre, vi fick ankra upp. Detta förstörde dock fisket då vi bara landade en fisk sista timmen.

Hur som helst var det kul att få fisk på en ny metod, gösarna var på hugget och om vinden hade legat rätt hela kvällen hade vi nog plockat betydligt fler gösar. Vi körde c&r hela dagen men det viktigaste av allt att jag vann med 4-3 i fångade fiskar:)


//jimmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar